Všechny články

Všechny články


Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na pozici referent majetkové správy Oblastního inspektorátu práce pro hlavní město Prahu - VŘ 20

Státní úřad inspekce práce Oblastní inspektorát práce pro hlavní město Prahu referent majetkové správy (ID SM 03200903)

Zjistit více

30. 10. 2024

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na pozici inspektor PPV Oblastního inspektorátu práce pro Královéhradecký kraj a Pardubický kraj - VŘ19

Státní úřad inspekce práce Oblastní inspektorát práce pro Královéhradecký kraj a Pardubický kraj vyhlašuje výběrové řízení na pozici inspektor PPV (ID SM 08501012) VŘ 19/2024

Zjistit více

30. 10. 2024

Povinně zveřejňované informace

Státní úřad inspekce práce

Zjistit více

2. 3. 2021

Zprávy o činnosti Státního úřadu inspekce práce

Zprávy o činnosti Státního úřadu inspekce práce obsahují detailní informace o dění v uplynulém kalendářním roce ve všech podstatných úsecích systému Státního úřadu inspekce práce s výjimkou kontrolní činnosti. K vyhodnocení této oblasti jsou určeny roční souhrnné zprávy o výsledcích kontrolních akcí.

Zjistit více

13. 3. 2021

Čtrnáct společností získalo prestižní osvědčení „Bezpečný podnik“

Praha, 23. října 2024 – Zástupcům čtrnácti společností bylo včera v pražském Kaiserštejnském paláci předáno osvědčení „Bezpečný podnik“, které je pro firmy potvrzením, že bezpečnost a ochranu zdraví svých zaměstnanců berou zodpovědně a je pro ně stejně důležitá jako ekonomické ukazatele. O atraktivitě „Bezpečného podniku“ svědčí, že drtivá většina oceněných společností obhájila toto osvědčení už z minula, velká část dokonce poněkolikáté. Rekordmanem je společnost SYNTHOS Kralupy a. s., která je „Bezpečným podnikem“ nepřetržitě od roku 2000 a získala tak toto ocenění už podeváté. Zároveň se „Bezpečným podnikem“ staly i nové firmy, které se rozhodly nadstandardně chránit  bezpečnost a zdraví svých zaměstnanců při práci nad rámec legislativních požadavků.

Zjistit více

23. 10. 2024

Program „Bezpečný podnik"

Národní program „Bezpečný podnik“ je vyhlašován Ministerstvem práce a sociálních věcí společně se Státním úřadem inspekce práce již od roku 1996 a umožňuje společnostem, které se rozhodnou do programu zapojit, zavedení fungujícího systému řízení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (dále jen „BOZP“), který odpovídá nejen českým předpisům, ale i požadavkům uplatňovaným v Evropské unii.

Zjistit více

14. 3. 2021

Zúčastnili jsme se zasedání celoevropského Výboru vrchních inspektorů práce v Budapešti

V první den jednání, při tzv. plenárním zasedání, probíhaly prezentace a diskuze mezi členy SLIC, členy pracovních skupin SLIC, zástupci Evropské komise a zástupci dalších spolupracujících institucí (EU-OSHA, ELA). Druhý den jednání, tzv. tematický den, vždy připravuje země předsedající Radě EU. Maďarský tematický den byl zaměřen na výzvy prosazování BOZP v oblasti robotických technologií a kolaborativních robotů.

Zjistit více

15. 10. 2024

Pracovní návštěva korejských odborů

Oblastní inspektorát práce pro Středočeský kraj navštívila dne 26. 9. 2024 delegace zástupců odborových organizací zaměstnanců veřejného sektoru z Korejské republiky. Jednalo se o 20 delegátů regionálních odborových organizací sdružených v Jeonnam State Employee's Union, včetně tlumočníka a průvodkyně. Na žádost korejské delegace byla připravena prezentace o systému a kompetencích orgánů inspekce práce v České republice a právech a postavení odborových organizací v ČR, po které následovala diskuse.   

Zjistit více

2. 10. 2024

Mezinárodní spolupráce

V rámci mezinárodní spolupráce Státní úřad inspekce práce zajišťuje povinnosti a úkoly plynoucí z členství v evropských a mezinárodních organizacích a stejně tak i z ustanovení bilaterálních dohod o spolupráci s našimi zahraničními partnery.

Zjistit více

18. 11. 2021

Inspekce práce se radila, jak zefektivnit kontroly

Každoroční porada vedení Státního úřadu inspekce práce a jednotlivých oblastních inspektorátů, slouží nejenom ke zhodnocení činnosti orgánů inspekce práce v uplynulém roce a koordinaci úsilí jednotlivých kontrolních úseků, ale zároveň také přispívá k velmi důležité výměně zkušeností mezi jednotlivými oblastními inspektoráty práce, to vše s cílem ještě více zefektivnit prováděné kontroly. Letošní setkání proběhlo ve dnech 26. a 27. září v Institutu pro veřejnou správu v Benešově.

Zjistit více

30. 9. 2024

Nejčastější dotazy a odpovědi související s povodňovou situací

V souvislosti s povodňovou situací se na naše oblastní inspektoráty práce obracejí zaměstnanci, ale i zaměstnavatelé, se svými dotazy. Ty nejčastější uvádíme zde. Budeme je průběžně doplňovat.

Zjistit více

16. 9. 2024

Upozornění

    

Zjistit více

1. 10. 2024

Uzavření budovy SÚIP v Opavě

Z důvodu stávající povodňové situace je v pondělí 16. září 2025 budova Státního úřadu inspekce práce v Opavě (na ulici Kolářská 451/13) uzavřena. Naši kolegové z oblastních inspektorátů práce jsou připraveni vám poradit v rámci pracovněprávního poradenství a zodpovědět vám vaše dotazy v souvislosti s nastalou povodňovou situací: 

Zjistit více

15. 9. 2024

Shrnutí - jak zákon upravuje pracovněprávní vztahy zaměstnanců a zaměstnavatelů postižených povodněmi

V souvislosti s mimořádnou povodňovou situací jsme pro vás připravili stručné shrnutí zákonných úprav pracovněprávních vztahů zaměstnanců a zaměstnavatelů postižených povodněmi.

Zjistit více

18. 9. 2024

Pracovní úrazovost v České republice

Pracovní úrazovost v České republice v roce 2023 Příloha ke zprávě o pracovní úrazovosti v ČR v roce 2023 – rozšiřující a doplňující analytická studie VÚBP Pracovní úrazovost v České republice v roce 2022 Příloha ke zprávě o pracovní úrazovosti v ČR v roce 2022 – rozšiřující a doplňující analytická studie VÚBP Pracovní úrazovost v České republice v roce 2021 Příloha ke zprávě o pracovní úrazovosti v ČR v roce 2021 – rozšiřující a doplňující analytická studie VÚBP Pracovní úrazovost v České republice v roce 2020 Příloha ke zprávě o pracovní úrazovosti v ČR v roce 2020 – rozšiřující a doplňující analytická studie VÚBP Pracovní úrazovost v České republice v roce 2019 Příloha ke zprávě o pracovní úrazovosti v ČR v roce 2019 – rozšiřující a doplňující analytická studie VÚBP Pracovní úrazovost v České republice v roce 2018 Pracovní úrazovost v České republice v roce 2017 Pracovní úrazovost v České republice v roce 2016 Pracovní úrazovost v České republice v roce 2015 Pracovní úrazovost v České republice v roce 2014 Pracovní úrazovost v České republice v roce 2013 Pracovní úrazovost v České republice v roce 2012

Zjistit více

13. 3. 2021

Kazuistika č. 5: Pedagogická činnost jako výkon nelegální práce

V tomto pravidelném seriálu vám chceme ukazovat na příkladech z naší kontrolní praxe, upravených za účelem větší názornosti a samozřejmě dostatečně anonymizovaných, jak došlo k haváriím či porušením zákonných povinností v oblasti bezpečnosti práce, bezpečného provozu vyhrazených technických zařízení, v pracovněprávní oblasti či v oblasti zaměstnanosti. Identifikujeme si, jak k tomu došlo, co bylo příčinou, a ukážeme si, co dělat, abyste se podobných situací v budoucnu vyvarovali. Budeme rádi, když si z našich kazuistik vezmete ponaučení a pokud přispějeme k tomu, že tímto způsobem zabráníme i třeba jen jedné havárii na pracovišti, těžkému pracovnímu úrazu či závažnému porušení zákona, tak tato naše činnost bude mít smysl.

Zjistit více

11. 9. 2024

Zdravotní průkaz pro výkon práce

Zjistit více

1. 12. 2021

Provozní deníky v elektronický verzi

Zjistit více

9. 9. 2024

Vedení SÚIP

Jméno a přijmení Funkce Telefon Mobil Ing. Martin Melecký generální inspektor  +420 950 179 101 +420 776 639 765 Ing. Jiří Macíček náměstek generálního inspektora profesní životopis +420 950 179 151 +420 602 522 594 Ing. Rudolf Chamráth vedoucí Kanceláře generálního inspektora +420 950 179 110 +420 724 249 555 Ing. Pavla Volovecká vedoucí Úseku ekonomicko-správního +420 950 179 121 +420 734 393 967 Mgr. Ing. Alžběta Kellnerová vedoucí Úseku právního +420 950 179 131 +420 777 467 683 Ing. Ondřej Varta, Ph.D. vedoucí Úseku inspekce BOZP a VTZ +420 950 179 141 +420 777 354 908 Mgr. Dalimila Solnická vedoucí Úseku inspekce PPV +420 950 179 172 +420 777 467 685 Ing. Michal Kubík vedoucí Úseku inspekce zaměstnanosti +420 950 179 151 +420 731 663 806 Ing. Martin Duda vedoucí Úseku informatiky +420 950 179 160 +420 776 761 765 Mgr. Blanka Matějková interní auditorka +420 950 179 103    

Zjistit více

2. 3. 2021

Nová úprava ručení dodavatele za mzdové nároky zaměstnanců subdodavatele od 1. 1. 2024

Novela zákoníku práce od 1. 1. 2024 přinesla novou úpravu ručení dodavatele za mzdové nároky zaměstnanců subdodavatele, a to konkrétně v ustanovení § 324a. Dodavatel je nyní odpovědný za mzdy, platy a odměny zaměstnanců subdodavatele v rozsahu, v němž se podíleli na smluvním plnění pro dodavatele. Tato odpovědnost se vztahuje až do výše minimální mzdy. Pro účely těchto ustanovení se za dodavatele považuje stavební podnikatel podle §14d stavebního zákona, který při provádění stavby, změně nebo údržbě dokončené stavby anebo při odstraňování stavby zajišťuje plnění prostřednictvím poddodavatele. Za poddodavatele se považuje též agentura práce, která pro provádění činností podle věty druhé k dodavateli jako uživateli dočasně přidělila své zaměstnance.

Zjistit více

1. 8. 2024

Menu