PÚ agenturního zaměstnance

PÚ agenturního zaměstnance

Publikováno: 2. 12. 2021

Dotaz:

Kdo a jaké povinnosti má u pracovního úrazu, který se stal agenturnímu zaměstnanci?

 

Odpověď:

V případě pracovního úrazu zaměstnance agentury práce je povinností uživatele zaznamenat úraz do knihy úrazů (ust. § 2 odst. 2 nařízení vlády č. 201/2010 Sb., o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu, ve znění pozdějších předpisů) a bez zbytečného odkladu uvědomit zaměstnavatele úrazem postiženého (agenturu práce), umožnit mu účast na objasnění příčin a okolností vzniku pracovního úrazu a seznámit ho s výsledky tohoto šetření (ust. § 105 odst. 1 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů).

 

Veškeré souvislosti s pracovním úrazem jako je např. vyšetření, evidenci, zpracování a zaslání záznamu o úrazu a odškodnění pracovního úrazu zajišťuje zaměstnavatel, tj. agentura práce.
Menu