Co se změní na povinném hlášení pracovních úrazů od 1. ledna 2026
Publikováno: 21. 11. 2025
Nejčastější otázky a odpovědi
Za účelem omezení administrativní zátěže, zvýšení přehlednosti pro zaměstnavatele a sjednocení nahlašovaných údajů dojde od 1. 1. 2026 k digitalizaci hlášení pracovních úrazů.
Od 1. 1. 2026 budou zaměstnavatelé nově ohlašovat pracovní úrazy a zasílat záznamy o pracovních úrazech prostřednictvím portálu Státního úřadu inspekce práce, a to výhradně elektronicky.
Portál je dostupný jednoduše přes www.suip.cz, případně na tomto odkazu: https://www.mpsv.cz/app/suip-portal/. Hlášení pracovních úrazů bude zpřístupněno od 1. 1. 2026.
Přihlašovat se do portálu budou za zaměstnavatele jejich statutární zástupci, a to jednoduše prostřednictvím státních prostředků, bankovní identity, MojeID nebo I. CA Identity.

Statutární zástupce zaměstnavatele může už nyní v portálu zplnomocnit (přidat) další fyzické osoby k zastupování zaměstnavatele v portálu.
Od 1. 1. 2026 tedy nebude možné pracovní úrazy ohlašovat prostřednictvím datových schránek, e-mailu či poštovních služeb.
Po přihlášení do portálu budou zaměstnavatelé schopni:
- Ohlásit pracovní úraz na příslušný úřad (oblastní inspektorát práce/obvodní báňský úřad).
- Vyplnit a zaslat záznam o pracovním úrazu na příslušný úřad (oblastní inspektorát práce/obvodní báňský úřad).
- Uložit a vytisknout záznam o pracovním úrazu.
- Aktualizovat data v již odeslaném záznamu o pracovním úrazu.
- Mít přehled o všech pracovních úrazech zaměstnavatele na jednom místě.
Nejčastější otázky a odpovědi:
Bude se muset statutární orgán přihlásit identitou (bankovní, občana, jinou) nebo bude ověřován jinak?
Ano, statutární orgán se musí přihlásit do portálu pomocí státních prostředků, bankovní identity, MojeID nebo I. CA Identity.
Kolik osob bude moci statutární zástupce určit k provádění ohlášení a zasílání záznamů o pracovním úrazu do portálu? Bude to nějak omezeno? Může to být více než 5 (máme provozy po celé republice a u každého je určený jiný zástupce BOZP)?
Počet osob, které statutární orgán určí (oprávní) v portálu k ohlašování a zasílání záznamu o pracovních úrazech není nijak omezen.
Budou se muset i tyto určené (oprávněné) osoby při každém hlášení/zasílání záznamu pracovního úrazu přihlašovat identitou (bankovní, občana….)?
Ano, oprávněné osoby se budou muset přihlašovat do portálu pomocí státních prostředků, bankovní identity, MojeID nebo I. CA Identity.
Jakým způsobem může být pověřená osoba změněna tj. vymazáno oprávnění pro jednu osobu a zadáno oprávnění pro osobu novou? Předpokládejme, že statutární orgán/fyzická osoba se přihlásí do portálu opět identitou a bude tam někde nabídka na změnu oprávněné osoby k hlášení/zasílání záznamu pracovního úrazu?
Ano, po přihlášení do portálu se může zrušit oprávnění pro konkrétní fyzickou osobu k zastupování zaměstnavatele v portálu.
Podnikatel (fyzická osoba) musí sám hlásit pracovní úraz? A pokud ano, bude moci také určit jinou/jiné osoby?
Ano, OSVČ musí rovněž ohlašovat a zasílat záznamy o úrazech, může rovněž oprávnit další fyzické osoby k jeho zastupování.
OSVČ, která nikoho nezaměstnává – bude také hlásit své pracovní úrazy a pokud ano, může také ona určit jinou osobu k hlášení/zasílání záznamu pracovního úrazu?
Ano, také OSVČ které nikoho nezaměstnává musí ohlašovat a zasílat záznamy o svých pracovních úrazech, rovněž může oprávnit další fyzické osoby k jeho zastupování v portálu.
Dostanu nějaké potvrzení, že jsem hlášení/záznam odeslal?
Ano, osoba která úraz ohlásila dostane na svůj email zadaný v portálu informaci o ohlášení, zaslání záznamu o úrazu. Tato informace bude rovněž ke stažení v portálu.
Bude mé hlášení pracovního úrazu dostupné v PDF podobě a možné vytisknout?
Ano, počítá se i s ohlášením ve formátu .pdf.