Všechny články

Všechny články


Potvrzení podle § 324a odst. 8 zákoníku práce

V souvislosti se zavedením ručení dodavatele (stavebního podnikatele) za mzdové nároky zaměstnanců jeho subdodavatele podle § 324a zákoníku práce bude Státní úřad inspekce práce vydávat jedno z potvrzení podle § 324a odst. 8.

Zjistit více

25. 1. 2024

Kontakty OIP Hlavní město Praha

 

Zjistit více

2. 3. 2021

Kazuistiky

V tomto pravidelném seriálu vám chceme ukazovat na příkladech z naší kontrolní praxe, upravených za účelem větší názornosti a samozřejmě dostatečně anonymizovaných, jak došlo k haváriím či porušením zákonných povinností v oblasti bezpečnosti práce, bezpečného provozu vyhrazených technických zařízení, v pracovněprávní oblasti či v oblasti zaměstnanosti. Identifikujeme si, jak k tomu došlo, co bylo příčinou, a ukážeme si, co dělat, abyste se podobných situací v budoucnu vyvarovali. Budeme rádi, když si z našich kazuistik vezmete ponaučení a pokud přispějeme k tomu, že tímto způsobem zabráníme i třeba jen jedné havárii na pracovišti, těžkému pracovnímu úrazu či závažnému porušení zákona, tak tato naše činnost bude mít smysl.

Zjistit více

13. 1. 2025

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na pracovní pozici technický pracovník Oblastního inspektorátu práce pro hlavní město Prahu - VŘ 3

Státní úřad inspekce práce Oblastní inspektorát práce pro Středočeský kraj vyhlašuje výběrové řízení na pracovní pozici technický pracovník (ID SM 04200701) VŘ 3/2025  

Zjistit více

13. 1. 2025

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na pozici inspektor PVP Oblastního inspektorátu práce pro Královéhradecký kraj a Pardubický kraj - VŘ2

Státní úřad inspekce práce Oblastní inspektorát práce pro Královéhradecký kraj a Pardubický kraj vyhlašuje výběrové řízení na pozici inspektor PPV (ID SM 08501012) VŘ 2/2025

Zjistit více

13. 1. 2025

Uložení baterie fotovoltaické elektrárny v prostoru plynové kotelny

Zjistit více

10. 1. 2025

Vysílání pracovníků - Pracovní podmínky

Stanovená týdenní pracovní doba

Zjistit více

13. 3. 2021

Vysílání pracovníků - Jak se domáhat svých práv?

V případě, že zaměstnavatel či uživatel nedodržuje své povinnosti uložené mu právním řádem, lze podat podnět k provedení kontroly Státnímu úřadu inspekce práce (webový formulář podání podnětu)

Zjistit více

13. 3. 2021

Povinně zveřejňované informace

Státní úřad inspekce práce

Zjistit více

2. 3. 2021

Orgány inspekce práce v Evropě

Státní úřad inspekce práce jako ústřední orgán inspekce práce plní úlohu národního inspektorátu práce České republiky. Následující tabulka obsahuje odkazy na oficiální webové stránky orgánů, které rovněž plní funkci národních inspektorátů práce, z nichž většina má své zastoupení v evropských (SLIC - Výbor vrchních inspektorů práce, ELA - Evropský orgán pro pracovní záležitosti) a mezinárodních (IALI - Mezinárodní asociace inspekce práce) pracovních skupinách a organizacích. 

Zjistit více

11. 1. 2022

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na pozici inspektor PPV Oblastního inspektorátu práce pro Plzeňský kraj a Karlovarský kraj - VŘ1

Státní úřad inspekce práce Oblastní inspektorát práce pro Plzeňský kraj a Karlovarský kraj vyhlašuje výběrové řízení na pozici inspektor PPV (ID SM 06501007)

Zjistit více

7. 1. 2025

Odměňování zaměstnanců ve veřejných službách a správě

NAŘÍZENÍM VLÁDY č. 466/2024 Sb., kterým se mění nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů, a nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů od 1. 1. 2025 mění zejména podrobnosti týkající se stanovení platového tarifu a rozdělení prací do skupin pro určení nejnižší úrovně zaručeného platu.

Zjistit více

6. 1. 2025

Informace o minimální mzdě od 1. ledna 2025

Od 1. ledna 2025 je minimální mzda stanovena podle valorizačního mechanismu minimální mzdy, který byl zaveden novelou zákoníku práce (zákon č. 230/2024 Sb.). Touto novelou jsou zároveň určeny povinnosti vlády v rámci procesu aktualizace výše minimální mzdy a určeny termíny, které jsou závazné při jejím zvyšování.

Zjistit více

6. 1. 2025

Informační letáky

V této rubrice naleznete elektronické verze informačních materiálů orientovaných na oblast pracovněprávní a další problematiku související s činností orgánů inspekce práce. Uvedené informační materiály Státní úřad inspekce práce vydává v tištěné podobě a jako takové jsou fyzicky k dispozici na pracovištích inspekce práce. Konkrétní informační materiály jsou platné vzhledem k datu vydání uvedenému v tiráži. Dle potřeby jsou průběžně aktualizovány.

Zjistit více

2. 3. 2021

Změny základních sazeb zahraničního stravného pro rok 2025

Od 1. ledna 2025 dochází ke změnám v sazbách zahraničního stravného. Pro které země se zvyšují sazby stravného? A pro které se mění příslušnou vyhláškou stanovená měna?

Zjistit více

3. 1. 2025

Cestovní náhrady v roce 2025

Ve sbírce zákonů byla zveřejněna vyhláška MPSV č. 475/2024 Sb., která stanoví výši tuzemských cestovních náhrad a stravného pro rok 2025. Sazba základní náhrady za použití vlastního vozidla na 1 km jízdy se od 1. 1. 2025 zvýšila na 5,80 Kč (dosud 5,60 Kč). Dále se zvyšují minimální výše stravného o 8 až 20 Kč, a to na 148 Kč (u pracovní cesty v trvání 5 až 12 hodin), 225 Kč (12 až 18 hodin) a 353 Kč (nad 18 hodin), dosud minimální výše stravného činily 140 Kč, 212 Kč a 333 Kč. V nepodnikatelské sféře se stravné bude pohybovat v intervalech 148 Kč až 177 Kč, 225 Kč až 271 Kč a 353 Kč až 422 Kč. Touto vyhláškou se oproti roku 2024 snížily průměrné ceny benzinu 95 a 98 a nafty o 2,10 až 4,00 Kč, a to na 35,80 Kč (benzin 95), 40,50 Kč (benzin 98), 34,70 Kč (nafta), průměrná cena elektřiny se nemění (7,70 Kč za 1 kWh).

Zjistit více

3. 1. 2025

Příplatky za ztížené pracovní prostředí od 1. 1. 2025

S účinností od 1. 1 .2025 došlo nařízením vlády č. 443/2024 Sb. o vymezení ztíženého pracovního prostředí a o výši příplatku ke mzdě za práci ve ztíženém pracovním prostředí ke zrušení nařízení vlády č. 567/2006 Sb. o minimální mzdě, o nejnižších úrovních zaručené mzdy, o vymezení ztíženého pracovního prostředí a o výši příplatku ke mzdě za práci ve ztíženém pracovním prostředí, ve znění pozdějších předpisů.

Zjistit více

2. 1. 2025

Úřední deska Státního úřadu inspekce práce

Adresa elektronické podatelny: epodatelna@suip.cz

Zjistit více

2. 3. 2021

Státní úřad inspekce práce se zaměřuje na zvýšení efektivity svých kontrol: porušení zákonů zjistil v šedesáti procentech inspekcí

Opava – Státní úřad inspekce práce (SÚIP) v letošním roce dokončil necelých 20 tisíc kontrol. Díky jejich lepšímu zacílení bylo porušení zákona zjištěno ve více než 60 procentech případů. Nejvíce porušení zjišťují inspekce v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, a to v 78 procentech. Porušení zákonů v oblasti pracovněprávních vztahů je zjišťováno u dvou třetin inspekcí (66,1 %), k odhalení nelegálního zaměstnávání dochází při 42 procentech inspekcí.

Zjistit více

19. 12. 2024

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo personalista Státního úřadu inspekce práce - VŘ 29002

VŘ 29002

Zjistit více

12. 12. 2024

Menu