V loňském roce zaměstnanci utrpěli přes 42...
Opava – V roce 2019 zaznamenaly Státní úřad inspekce práce (SÚIP) a Český báňský úřad (ČBÚ) celkem 42 416 pracovních úrazů, což je pokles o téměř 5 procent ve srovnání...
23. 6. 2020
Opava – V roce 2019 zaznamenaly Státní úřad inspekce práce (SÚIP) a Český báňský úřad (ČBÚ) celkem 42 416 pracovních úrazů, což je pokles o téměř 5 procent ve srovnání...
Opava – V roce 2019 zaznamenaly Státní úřad inspekce práce (SÚIP) a Český báňský úřad (ČBÚ) celkem 42 416 pracovních úrazů, což je pokles o téměř 5 procent ve srovnání s předchozím rokem, kdy došlo k 44 365 pracovním úrazům. Snížil se rovněž počet smrtelných pracovních úrazů, pracovní úrazovost žen a v loňském roce rovněž poklesl počet pracovních úrazů u mladistvých zaměstnanců.
23. 6. 2020
Opava – V uplynulém roce provedly orgány inspekce práce u zaměstnavatelů celkem 25 834 kontrol. Z tohoto počtu se 9 361 kontrol zaměřilo na dodržování bezpečnosti práce na...
Opava – V uplynulém roce provedly orgány inspekce práce u zaměstnavatelů celkem 25 834 kontrol. Z tohoto počtu se 9 361 kontrol zaměřilo na dodržování bezpečnosti práce na pracovištích a bezpečný provoz vyhrazených technických zařízení, 7 015 kontrol se věnovalo dodržování pracovních vztahů a podmínek, na odhalování nelegálního zaměstnávání směřovalo 8 160 kontrol a na oblast zaměstnanosti bylo zaměřeno 1 298 kontrol. Kromě inspekční činnosti v oblasti bezpečnosti práce a vyhrazených technických zařízení provedly oblastní inspektoráty práce 605 kontrol příčin a okolností pracovních úrazů. Dále oblastní inspektoráty práce vydaly 1 844 vyjádření k projektovým dokumentacím staveb, určených pro užívání ve veřejném zájmu nebo jako pracoviště fyzických osob, a účastnily se v 1 176 případech kolaudačních řízení staveb.
9. 6. 2020
Opava – Státní úřad inspekce práce se po ukončení nouzového stavu a uvolnění opatření souvisejících s pandemií COVID-19 opět vrací k normálnímu provoznímu režimu. Zatímco v době...
Opava – Státní úřad inspekce práce se po ukončení nouzového stavu a uvolnění opatření souvisejících s pandemií COVID-19 opět vrací k normálnímu provoznímu režimu. Zatímco v době stavu nouze se jednotlivé inspektoráty práce snažily přistupovat k zahajování kontrol maximálně obezřetně a naopak výrazně posílily poradenskou činnost pro veřejnost, nyní se vrací opět ke kontrolám, zda zaměstnavatelé dodržují pracovněprávní předpisy a dostatečně chrání zdraví svých zaměstnanců na pracovištích, a s tím souvisejícími činnostmi. V době vyhlášeného nouzového stavu se Státní úřad inspekce práce při vědomí složitého situace řady zaměstnavatelů zaměřil především na poskytování poradenství, zřídil bezplatné informační linky v sídle každého oblastního inspektorátu, které denně dohromady průměrně zodpověděly cca 1000 dotazů. Poradenství využívali jak zaměstnanci, tak i zaměstnavatelé, a bezplatné linky jsou hojně využívané i po zrušení nouzového stavu. Celkem 215 zaměstnanců inspektorátů práce na začátku dubna dočasně personálně posílilo stavy Úřadu práce ČR, kde pomáhali s administrací programu Antivirus za účelem zajištění rychlejšího vyplacení peněz firmám postihnutých pandemií COVID-19. Kontroly byly zahajovány pouze na základě podnětů a v případech jasných indicií svědčících o závažném porušování pracovněprávních předpisů anebo v situacích, kdy šlo o ohrožení životů zaměstnanců na pracovištích. S účinností od 1. června 2020 se vše vrací do normálního režimu fungování. Státní úřad inspekce práce bude svou kontrolní činností opět dohlížet na dodržování pracovněprávních předpisů a bezpečnosti a ochrany zdraví na pracovištích, ať už na základě obdržených podnětů ke kontrolám či plánu kontrol schváleného Ministerstvem práce a sociálních věcí. Souběžně se rovněž obnoví přestupková řízení se zaměstnavateli, u kterých bylo zjištěno porušení právních předpisů. V prvních týdnech budou také zahajována přestupková řízení s firmami na základě zjištění z kontrol z období před vyhlášením nouzového stavu, následně se bude SÚIP zabývat i podněty z období pandemie COVID-19. Pro velkou část zaměstnanců a zaměstnavatelů budou následující týdny a měsíce velmi náročné a Státní úřad inspekce práce se svou činností bude v maximálně míře starat o to, aby vše spadající pod dohled inspekce práce probíhalo v rámci planých zákonů. Mgr. Richard Kolibač tiskový mluvčí SÚIP 775 863 764 Richard.Kolibac@suip.cz
1. 6. 2020
28. duben je dnem, kdy odbory na celém světě tradičně uctívají památku obětí pracovních úrazů, nemocí z povolání a zraněných při práci. Letošní 28. duben je dnem smutku nejen...
28. duben je dnem, kdy odbory na celém světě tradičně uctívají památku obětí pracovních úrazů, nemocí z povolání a zraněných při práci. Letošní 28. duben je dnem smutku nejen pro odbory, ale pro celý svět. Je silným varováním, jak nesmírně důležitá je ochrana zaměstnanců a všech lidí před nemocemi, zejména na pracovišti. Devastující následky koronarovirové pandemie negativně už dnes ovlivňují budoucí statistiky úmrtí v práci. Dnes a denně jsou zdravotníci, záchranáři, hasiči, policisté, učitelé, prodavači, lidé v dopravě, odpadovém a vodním hospodářství, vystaveni pracovním rizikům nákazy, která může mít i fatální následky. Riziko vážných pracovních úrazů a poškození zdraví bude existovat vždy. “Ale právě nyní na příkladu zaměstnanců ve zdravotnictví a sociálních službách, právě kvůli těmto skutečným lidem schovaným za čísly ve statistikách, musíme toto riziko minimalizovat a ideálně smrtelným pracovním úrazům zcela zabránit,” uvedl Rudolf Hahn, ředitel Státního úřadu inspekce práce. Každoročně se v ČR stane kolem 45 000 pracovních úrazů s pracovní neschopností a zhruba stovka zaměstnanců v práci zemře. „V loňském roce zemřelo v ČR při práci 96 zaměstnanců a i když celkový počet smrtelných pracovních úrazů poklesl, k uspokojeni není. Nejde o čísla, ale o lidi, kteří se z práce už nikdy nevrátí ke svým blízkým. Při příležitosti letošního Mezinárodního vzpomínkového dne myslíme s úctou i na ty, kteří zemřeli na koronavirus vlivem svého nasazení na pracovišti. Nikdo by neměl umírat kvůli práci,“ zdůraznila Radka Sokolová, místopředsedkyně ČMKOS. Mgr. Richard Kolibač tiskový mluvčí SÚIP 775 863 764 Richard.Kolibac@suip.cz
28. 4. 2020
Kontrolní činnost ze strany orgánů inspekce práce probíhá i v současné době, orgány inspekce práce se však snaží přistupovat k zahajování kontrol s maximální mírou obezřetnosti...
Kontrolní činnost ze strany orgánů inspekce práce probíhá i v současné době, orgány inspekce práce se však snaží přistupovat k zahajování kontrol s maximální mírou obezřetnosti a kontrolami řešit pouze závažné případy nasvědčující úmyslnému porušování pracovněprávních předpisů a naopak nešikanovat zaměstnavatele rutinní kontrolní činností.
3. 4. 2020
Praha – Inspektoři Oblastního inspektorátu práce pro Středočeský kraj ve spolupráci s Policií České republiky uskutečnili 26. listopadu 2019 společnou kontrolní a...
Praha – Inspektoři Oblastního inspektorátu práce pro Středočeský kraj ve spolupráci s Policií České republiky uskutečnili 26. listopadu 2019 společnou kontrolní a bezpečnostní akci ve středočeské potravinářské firmě, při které prověřili celkem 100 cizích státních příslušníků. V rámci kontroly inspektoři a policisté zajistili přímo ve výrobním provozu 72 osob, u kterých bylo zjištěno podezření z porušení zákona o pobytu cizinců na území České republiky a zákona o zaměstnanosti.
2. 12. 2019
Jihlava – Vedoucí inspektor Oblastního inspektorátu práce pro Jihočeský kraj a Kraj Vysočiny Jiří Pelikán se zúčastnil slavnostního setkání u příležitosti desetiletého výročí...
Jihlava – Vedoucí inspektor Oblastního inspektorátu práce pro Jihočeský kraj a Kraj Vysočiny Jiří Pelikán se zúčastnil slavnostního setkání u příležitosti desetiletého výročí vzniku Krajského ředitelství policie ČR kraje Vysočina, které se uskutečnilo v úterý 12. listopadu 2019. Vedení krajského ředitelství pozvalo zástupce spolupracujících státních orgánů a organizací, jako jsou ostatní útvary Policie ČR, Hasičského záchranného sboru, Zdravotnické záchranné služby, Armády ČR, Státního zastupitelství, Finančního úřadu, Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových, Celní správy, Úřadu práce, Inspektorátu práce apod., aby společně oslavili toto významné výročí a zhodnotili dosavadní spolupráci.
20. 11. 2019
Praha – Zástupcům šestnácti společností bylo v úterý v pražském Kaiserštejnském paláci předáno osvědčení „Bezpečný podnik“, které je pro firmy potvrzením, že bezpečnost a...
Praha – Zástupcům šestnácti společností bylo v úterý v pražském Kaiserštejnském paláci předáno osvědčení „Bezpečný podnik“, které je pro firmy potvrzením, že bezpečnost a ochranu zdraví svých zaměstnanců berou vážně a je pro ně stejně důležitá jako ekonomické ukazatele. Většina oceněných společností obhájila toto osvědčení už z minula, velká část dokonce opakovaně. Zároveň se bezpečným podnikem staly i nové firmy, které se rozhodly nadstandardně chránit zdraví svých zaměstnanců při práci nad rámec legislativních požadavků.
23. 10. 2019
České Budějovice – Inspektoři Oblastního inspektorátu práce pro Jihočeský kraj a Kraj Vysočinu provedli na konci září ve spolupráci s policisty odboru cizinecké policie...
České Budějovice – Inspektoři Oblastního inspektorátu práce pro Jihočeský kraj a Kraj Vysočinu provedli na konci září ve spolupráci s policisty odboru cizinecké policie Krajského ředitelství policie Jihočeského kraje společnou bezpečnostní a kontrolní akci na Českovelenicku, při které prověřili celkem 125 osob, z čehož polovina byla cizí státní příslušnosti. V rámci kontroly inspektoři a policisté zajistili přímo ve výrobním provozu 13 osob, u kterých bylo zjištěno podezření z porušení zákona o pobytu cizinců na území České republiky a zákona o zaměstnanosti. Jeden cizinec se při kontrole prokázal padělaným dokladem totožnosti. Na kontrolovaném pracovišti se výkonu práce účastnili zaměstnanci různých dodavatelských a subdodavatelských společností, proto inspektoři oblastního inspektorátu zahájili celkem 4 kontroly s různými subjekty. Pro nepřehlednost vzájemných obchodních a dodavatelských vztahů nemusí být tento počet zahájených kontrol konečný. V současné době probíhají kontrolní úkony k prověření skutečností zjištěných při kontrole, zejména s ohledem na podezření z výkonu nelegální práce výše uvedených 13 cizinců. Ve věci probíhá další šetření i ze strany cizinecké policie. Mgr. Richard Kolibač tiskový mluvčí SÚIP 775 863 764 Richard.Kolibac@suip.cz
3. 10. 2019
Opava – V letošním roce uplyne 50 let od zavedení jednotného státního dozoru nad bezpečností práce, kdy tehdejší československý stát sjednotil oborově roztříštěné dozorové...
Opava – V letošním roce uplyne 50 let od zavedení jednotného státního dozoru nad bezpečností práce, kdy tehdejší československý stát sjednotil oborově roztříštěné dozorové orgány dbající na ochranu zdraví pracujících a zákonem č. 174 o státním odborném dozoru nad bezpečností práce zřídil k 1. lednu 1969 Český úřad bezpečnosti práce. Dohled nad bezpečností na pracovištích přešel na tento celostátní úřad z tehdejších odborových organizací.
25. 9. 2019
Opava – Za první pololetí letošního roku uskutečnily orgány inspekce práce u zaměstnavatelů celkem 12 181 kontrol. Z tohoto počtu se 5 022 kontrol zaměřilo na dodržování...
Opava – Za první pololetí letošního roku uskutečnily orgány inspekce práce u zaměstnavatelů celkem 12 181 kontrol. Z tohoto počtu se 5 022 kontrol zaměřilo na dodržování bezpečnosti práce na pracovištích a bezpečný provoz vyhrazených technických zařízení, 2 530 kontrol se věnovalo dodržování pracovních vztahů a podmínek, na odhalování nelegálního zaměstnávání směřovalo 4 386 kontrol a na oblast zaměstnanosti bylo zaměřeno 243 kontrol. Kromě kontrol v oblasti bezpečnosti práce a vyhrazených technických zařízení provedly oblastní inspektoráty práce 322 šetření příčin a okolností pracovních úrazů. Oblastní inspektoráty práce vydaly 970 vyjádření k projektovým dokumentacím staveb, určených pro užívání ve veřejném zájmu nebo jako pracoviště fyzických osob, a účastnily se v 552 případech kolaudačních řízení staveb. Celkem bylo u zaměstnavatelů při kontrolách zjištěno 17 149 nedostatků, přičemž 9 539 z nich bylo zjištěno v oblasti bezpečnosti práce a vyhrazených technických zařízení, 3 197 nedostatků bylo zjištěno při kontrolách v oblasti pracovních vztahů a podmínek. Nejčastěji se zaměstnavatelé dopouštěli porušení právních předpisů v oblasti vyhledávání a řízení rizik spojených s možným ohrožením života a zdraví zaměstnanců. Při kontrolách dodržování pracovněprávních předpisů oblastní inspektoráty práce nejčastěji zjišťovaly u zaměstnavatelů porušování povinností při sjednávání a ukončování pracovního poměru, v oblasti odměňování a dodržování pracovní doby zaměstnanců, a v oblasti agenturního zaměstnávání. Při kontrolách zaměřených na nelegální zaměstnávání odhalily oblastní inspektoráty práce 2 331 nelegálně zaměstnaných osob (za celý loňský rok 2018 to bylo 4 583 osob). Jednalo se o 352 občanů České republiky, 1 821 cizinců a 158 občanů EU. Za prvních 6 měsíců roku 2019 přijaly orgány inspekce práce celkem 3 519 podnětů ke kontrole. Z tohoto počtu 2 141 podnětů upozorňovalo na možné porušování právních předpisů v oblasti pracovních vztahů a podmínek, v 1 084 případech upozorňovali podatelé na nelegální práci a možné porušení právních předpisů v oblasti zaměstnanosti a poskytování služby péče o dítě v dětské skupině a 378 podnětů ke kontrole směřovalo do oblasti bezpečnosti práce. V prvním pololetí roku 2019 oblastní inspektoráty práce uložily zaměstnavatelům za porušení právních předpisů spadajících do kontrolní působnosti Státního úřadu inspekce práce celkem 2 020 pokut v souhrnné výši 185 745 000 Kč. Mgr. Richard Kolibač tiskový mluvčí SÚIP 775 863 764 Richard.Kolibac@suip.cz
10. 9. 2019
České Budějovice – Oblastní inspektorát práce pro Jihočeský kraj a Kraj Vysočinu uskutečnil ve dnech 9. a 10. července 2019 kontrolní akci „Vltava“. Osmičlenná kontrolní skupina...
České Budějovice – Oblastní inspektorát práce pro Jihočeský kraj a Kraj Vysočinu uskutečnil ve dnech 9. a 10. července 2019 kontrolní akci „Vltava“. Osmičlenná kontrolní skupina inspektorů s využitím dvou raftů provedla celkem 13 kontrol v oblasti zaměstnanosti a pracovněprávních podmínek, kterými byl ověřován pracovněprávní vztah 46 fyzických osob, jež se věnovaly obsluze při poskytování služeb na vodním toku řeky Vltavy v letních měsících. Pouze v 7 případech ze třinácti bylo vše v souladu se zákoníkem práce. U zbývajících šesti kontrolovaných subjektů došlo dle předběžných zjištění k porušení zákona o zaměstnanosti, když nebyla v době kontroly na místě prokázána existence pracovněprávního vztahu a inspektory bude dále prověřováno, zda nedošlo k výkonu nelegální práce. Zaměstnavatelům nelegálně pracujících osob může být uložena pokuta ve výši 50 tisíc až 10 milionů korun. Pokuta může být uložena rovněž nelegálně pracující osobě a to až ve výši 100 tisíc Kč. Proto i studenti na letních brigádách by měli po svých zaměstnavatelích ve svém zájmu vyžadovat písemnou pracovní smlouvu nebo dohodu o provedení práce či pracovní činnosti ještě před zahájením samotné pracovní činnosti. Mgr. Richard Kolibač tiskový mluvčí SÚIP 775 863 764 Richard.Kolibac@suip.cz
16. 7. 2019
Opava – V uplynulém roce provedly orgány inspekce práce u zaměstnavatelů celkem 28 206 kontrol. Z tohoto počtu se 9 092 kontrol zaměřilo na dodržování bezpečnosti práce na...
Opava – V uplynulém roce provedly orgány inspekce práce u zaměstnavatelů celkem 28 206 kontrol. Z tohoto počtu se 9 092 kontrol zaměřilo na dodržování bezpečnosti práce na pracovištích a bezpečný provoz vyhrazených technických zařízení, 5 063 kontrol se věnovalo dodržování pracovních vztahů a podmínek, na odhalování nelegálního zaměstnávání směřovalo 8 339 kontrol a na oblast zaměstnanosti bylo zaměřeno 501 kontrol. Kromě inspekční činnosti v oblasti bezpečnosti práce a vyhrazených technických zařízení provedly oblastní inspektoráty práce 851 kontrol příčin a okolností pracovních úrazů. Dále oblastní inspektoráty práce vydaly 2 198 vyjádření k projektovým dokumentacím staveb, určených pro užívání ve veřejném zájmu nebo jako pracoviště fyzických osob, a účastnily se v 1 176 případech kolaudačních řízení staveb.Celkem bylo u zaměstnavatelů při kontrolách zjištěno 34 914 nedostatků, přičemž 20 324 z nich bylo zjištěno v oblasti bezpečnosti práce a vyhrazených technických zařízení, 6 957 při kontrolách v oblasti pracovních vztahů a podmínek, 5 163 nedostatků spadalo do oblasti nelegálního zaměstnávání a pod zákon o zaměstnanosti 2 470. Nejčastěji se zaměstnavatelé dopouštěli porušení právních předpisů v oblasti vyhledávání a řízení rizik spojených s možným ohrožením života a zdraví zaměstnanců. Při kontrolách dodržování pracovněprávních předpisů oblastní inspektoráty práce nejčastěji zjišťovaly u zaměstnavatelů porušování povinností při sjednávání a ukončování pracovního poměru a dohod konaných mimo pracovní poměr, v oblasti odměňování a dodržování pracovní doby zaměstnanců a v oblasti agenturního zaměstnávání. Při kontrolách zaměřených na nelegální zaměstnávání odhalily oblastní inspektoráty práce 4 583 nelegálně zaměstnaných osob. Jednalo se o 763 občanů České republiky, 3 595 cizinců a 225 občanů EU. V roce 2018 přijaly orgány inspekce práce celkem 6 670 podnětů ke kontrole. Z tohoto počtu 4 021 podnětů upozorňovalo na možné porušování právních předpisů v oblasti pracovních vztahů a podmínek, v 1 077 případech upozorňovali podatelé na nelegální práci a 276 na jiná možná porušení právních předpisů v oblasti zaměstnanosti, a 933 podnětů ke kontrole směřovalo do oblasti bezpečnosti práce. K nárůstu na počet 18 došlo u podnětů upozorňujících na nedodržování podmínek vymezených zákonem o dětské skupině. Pokud se podněty svým obsahem vztahovaly současně k několika oblastem kontrolní působnosti inspekce práce, většinou šlo o kombinaci v oblasti pracovněprávních vztahů spolu s oblastí bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, resp. s oblastí nelegální práce.V roce 2018 oblastní inspektoráty práce uložily zaměstnavatelům za porušení právních předpisů spadajících do kontrolní působnosti Státního úřadu inspekce práce celkem 4 045 pokut v souhrnné výši 299 359 611 Kč.
17. 6. 2019
Opava – Boj proti nelegálnímu zaměstnávání či prevence v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci patřily k hlavním tématům dvoudenního setkání vrcholných představitelů...
Opava – Boj proti nelegálnímu zaměstnávání či prevence v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci patřily k hlavním tématům dvoudenního setkání vrcholných představitelů inspekcí práce zemí Visegrádské čtyřky, které se uskutečnilo 3. a 4. června 2019 ve slovenských Košicích. Setkání bylo součástí aktivit slovenského předsednictví ve visegrádské skupině. Cílem byla vzájemná výměna zkušeností, efektivních postupů a nástrojů. Generální inspektor Státního úřadu inspekce práce Rudolf Hahn považuje taková setkání za užitečná. Připomenul, že v ČR pracuje legálně několik stovek tisíc slovenských občanů a existuje velké množství témat v oblasti pracovních podmínek či bezpečnosti práce, které zajímají obě strany. „Hledáme vhodné příklady k následování, určitě se u slovenské inspekce práce můžeme inspirovat v oblasti kontrol nelegálního zaměstnávání, což je problém, který trápí všechny zúčastněné země,“ dodal Rudolf Hahn. Generální inspektor Státního úřadu inspekce práce Rudolf Hahn Mgr. Richard Kolibač tiskový mluvčí SÚIP 775 863 764 Richard.Kolibac@suip.cz
6. 6. 2019
Opava – V loňském roce zaznamenaly Státní úřad inspekce práce a Český báňský úřad dohromady 123 smrtelných pracovních úrazů oproti 95 případům z roku 2017, kdy...
Opava – V loňském roce zaznamenaly Státní úřad inspekce práce a Český báňský úřad dohromady 123 smrtelných pracovních úrazů oproti 95 případům z roku 2017, kdy počet smrtelných pracovních úrazů klesl pod hranici 100. Z toho na oblastní inspektoráty práce bylo nahlášeno 103 smrtelných pracovních úrazů. Zbývajících 20 smrtelných úrazů podléhá výkonu vrchního dozoru ČBÚ. Na zvýšeném počtu pracovních úmrtí se kromě důlního neštěstí ve Stonavě na Karvinsku rovněž podílel nárůst o necelých 10 procent v civilním sektoru. Zahraniční pracovníci se na celkovém počtu pracovních úrazů podílejí 25 procenty, což je výrazně více než je jejich podíl na celkové zaměstnanosti v České republice.
30. 5. 2019
Opava – Dvanácti společnostem bylo dnes v Obecním domě v Opavě předáno prestižní osvědčení „Bezpečný podnik“. Pro oceněné firmy je to potvrzení, že pro zdraví svých zaměstnanců...
Opava – Dvanácti společnostem bylo dnes v Obecním domě v Opavě předáno prestižní osvědčení „Bezpečný podnik“. Pro oceněné firmy je to potvrzení, že pro zdraví svých zaměstnanců dělají více, než jim nařizuje zákon a vytvářejí jim skutečně bezpečné pracovní prostředí. Všechny oceněné firmy osvědčení „Bezpečný podnik“ obhájily z minula, některé opakovaně. Jedna z oceněných společností Teplárny Brno, a.s. je získala dokonce už posedmé a je tak bezpečným podnikem nepřetržitě už 21 let.
28. 5. 2019
Opava – Zvýšené kontroly na odhalování nelegálního zaměstnávání probíhaly v průběhu celého roku na celém území České republiky. Státní úřad inspekce práce uskutečnil kromě...
Opava – Zvýšené kontroly na odhalování nelegálního zaměstnávání probíhaly v průběhu celého roku na celém území České republiky. Státní úřad inspekce práce uskutečnil kromě průběžně realizované kontrolní činnosti i několik celostátních mimořádných akcí zaměřených na velká pracoviště a nelegální zaměstnávání cizinců. Kontroly budou pokračovat i v letošním roce ve stejném režimu. Cílem všech těchto kontrol není zamezit přístupu pracovníků ze zemí mimo EU na český pracovní trh, ale zajistit, aby byli zaměstnáváni za stejných podmínek jako čeští zaměstnanci či pracovníci ze zemí Evropské unie.
24. 4. 2019
Ústí nad Labem – V pondělí 22. 10. 2018 proběhla kontrola Oblastního inspektorátu práce pro Ústecký kraj a Liberecký kraj v provozovně ASTRON PRINT s.r.o. v Jablonci nad Nisou....
Ústí nad Labem – V pondělí 22. 10. 2018 proběhla kontrola Oblastního inspektorátu práce pro Ústecký kraj a Liberecký kraj v provozovně ASTRON PRINT s.r.o. v Jablonci nad Nisou. Kontrola byla zaměřena na dodržování pracovněprávních předpisů, zejména na umožnění výkonu nelegální práce cizinců a byla provedena za součinnosti Policie ČR – Odboru cizinecké policie.
26. 10. 2018
Opava – Bezpečnost a ochrana zdraví zaměstnanců při řízení podniku povýšená na úroveň ekonomických ukazatelů, to je ve zkratce hlavní důvod pro získání prestižního osvědčení...
Opava – Bezpečnost a ochrana zdraví zaměstnanců při řízení podniku povýšená na úroveň ekonomických ukazatelů, to je ve zkratce hlavní důvod pro získání prestižního osvědčení „Bezpečný podnik“, které dnes v pražském Kaiserštejnském paláci obdrželi zástupci celkem šestnácti firem. O atraktivitě „Bezpečného podniku“ svědčí, že všechny společnosti oceněné za nadstandardní ochranu svých zaměstnanců při práci toto osvědčení obhájily z minula, některé poněkolikáté. Jeden ze subjektů, SYNTHOS Kralupy a.s. se sídlem v Kralupech nad Vltavou, jej získal dokonce už posedmé a je tak bezpečným podnikem dohromady už 21 let.
23. 10. 2018
Zlín – Dne 2. 10. 2018 byla zahájena inspektory Oblastního inspektorátu práce pro Jihomoravský a Zlínský kraj na pracovišti společnosti Gumárny Zubří a.s. kontrola zaměřená na...
Zlín – Dne 2. 10. 2018 byla zahájena inspektory Oblastního inspektorátu práce pro Jihomoravský a Zlínský kraj na pracovišti společnosti Gumárny Zubří a.s. kontrola zaměřená na odhalování nelegálního zaměstnávání občanů ČR a cizinců. Kontrola proběhla za součinnosti Policie ČR – Služby cizinecké policie a finančního úřadu.
3. 10. 2018