Osvědčením „Bezpečný podnik" se v České...
Opava – Přes komplikace spojené s trváním a následky pandemie covid-19 se i letos našly společnosti, které se rozhodly zaměřit pozornost na bezpečnost a ochranu zdraví...
23. 6. 2021
Opava – Přes komplikace spojené s trváním a následky pandemie covid-19 se i letos našly společnosti, které se rozhodly zaměřit pozornost na bezpečnost a ochranu zdraví...
Opava – Přes komplikace spojené s trváním a následky pandemie covid-19 se i letos našly společnosti, které se rozhodly zaměřit pozornost na bezpečnost a ochranu zdraví svých zaměstnanců ve větší míře než vyžadují současné právní předpisy. Díky své snaze obhájily právo užívat logo „Bezpečný podnik“ ENERGETIKA TŘINEC, a.s. už celkově potřetí a MP Krásno, a.s. dokonce po osmé.
23. 6. 2021
V novém čísle Zpravodaje Státního úřadu inspekce práce se dočtete o výsledcích kontrolní činnosti zaměřené na odhalování nelegální práce, o institutu zaručené mzdy a jeho...
V novém čísle Zpravodaje Státního úřadu inspekce práce se dočtete o výsledcích kontrolní činnosti zaměřené na odhalování nelegální práce, o institutu zaručené mzdy a jeho významu ve vztahu ke mzdě minimální nebo o tom, jak zajistit bezpečnost práce při mechanizované těžbě dříví. Aktuálně k tématu pandemie covid-19 jsme zařadili článek popisující průběh prověrek systémů řízení BOZP v rámci programu Bezpečný podnik a můžete se těšit i na další zajímavá témata
15. 6. 2021
České Budějovice – V pondělí 7. června 2021 proběhla společná kontrolní akce inspektorů Oblastního inspektorátu práce pro Jihočeský kraj a Vysočinu a příslušníků Odboru...
České Budějovice – V pondělí 7. června 2021 proběhla společná kontrolní akce inspektorů Oblastního inspektorátu práce pro Jihočeský kraj a Vysočinu a příslušníků Odboru cizinecké policie Jihočeského kraje. Kontrolní akce, která probíhala na staveništi dálnice D3 v úseku Hodějovice-Třebonín, byla zaměřena na odhalování nelegálního zaměstnávání a zajištění bezpečnosti práce. Zúčastnilo se jí celkem 25 inspektorů a 15 příslušníků cizinecké policie a svým rozsahem se jednalo o jednu z největších společných kontrolní akcí. Současně byla prováděna také kontrola provozu nákladních vozidel a mechanizace na staveništi, včetně kontrol řidičů těchto prostředků. Na staveništi o celkové délce 8 kilometrů bylo kontrolováno 85 osob a oblastní inspektorát práce zahájil kontroly s celkem dvaceti podnikatelskými subjekty. U žádného z řidičů nákladních vozidel nebylo zjištěno požití alkoholu před jízdou. Vše bude dále pokračovat administrativními kontrolními úkony, kdy zaměstnavatelé kontrolovaných zaměstnanců budou muset doložit legálnost jejich pracovních poměrů a rovněž doklady k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Je předpoklad, že obdobné kontrolní akce budou v letošním roce realizovány i na dalších probíhajících liniových stavbách v Jihočeském kraji. Mgr. Richard Kolibač tiskový mluvčí SÚIP 775 863 764 Richard.Kolibac@suip.cz
9. 6. 2021
Opava – V loňském roce zaznamenaly Státní úřad inspekce práce a Český báňský úřad dohromady 108 smrtelných pracovních úrazů, což znamená nárůst oproti 95 případům...
Opava – V loňském roce zaznamenaly Státní úřad inspekce práce a Český báňský úřad dohromady 108 smrtelných pracovních úrazů, což znamená nárůst oproti 95 případům z roku 2019. Z toho na oblastní inspektoráty práce bylo nahlášeno 106 smrtelných pracovních úrazů a zbývající 2 smrtelné úrazy podléhají výkonu vrchního dozoru ČBÚ. Ke zvýšení počtu pracovních úmrtí došlo navzdory tomu, že ekonomika byla dlouhé měsíce omezena kvůli pandemii covid-19. Zahraniční pracovníci se na celkovém počtu smrtelných pracovních úrazů podílejí necelými 13 procenty. K šesti smrtelným pracovním úrazům došlo při činnostech vykonávaných v zahraničí.
28. 4. 2021
S velkým zájmem sledovalo vedení Státního úřadu inspekce práce dnešní jednání Poslanecké sněmovny, která ve třetím čtení schválila úpravu zákona o bezpečnosti práce v...
S velkým zájmem sledovalo vedení Státního úřadu inspekce práce dnešní jednání Poslanecké sněmovny, která ve třetím čtení schválila úpravu zákona o bezpečnosti práce v souvislosti s provozem vyhrazených technických zařízení.
23. 4. 2021
Bezpečnost práce je pro Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) jednou z velkých priorit. I proto se velmi dlouho plánovala úprava zákona o bezpečnosti práce...
Bezpečnost práce je pro Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) jednou z velkých priorit. I proto se velmi dlouho plánovala úprava zákona o bezpečnosti práce v souvislosti s provozem vyhrazených technických zařízení. Ochrana pracovníků, kteří každý den přicházejí do kontaktu s velmi nebezpečnou technikou, je důležitá. Proto je velmi dobrou zprávou, že poslanci dnes dali zelenou nové zákonné úpravě této problematiky, kterou připravilo MPSV pod vedením ministryně Jany Maláčové (ČSSD). Cílem je zakotvit oblast bezpečnosti provozu vyhrazených technických zařízení moderním způsobem, neboť do současnosti se tato oblast řídí v mnohém překonanými právními předpisy.
23. 4. 2021
Opava – V uplynulém roce provedly orgány inspekce práce u zaměstnavatelů celkem 15 852 kontrol, což je přibližně o 10 tisíc méně než v roce přechozím. Z tohoto počtu se...
Opava – V uplynulém roce provedly orgány inspekce práce u zaměstnavatelů celkem 15 852 kontrol, což je přibližně o 10 tisíc méně než v roce přechozím. Z tohoto počtu se 6 226 kontrol zaměřilo na dodržování bezpečnosti práce na pracovištích a bezpečný provoz vyhrazených technických zařízení, 3 408 kontrol se věnovalo dodržování pracovních vztahů a podmínek, na odhalování nelegálního zaměstnávání směřovalo 5 557 kontrol a na oblast zaměstnanosti bylo zaměřeno 661 kontrol. Kromě inspekční činnosti v oblasti bezpečnosti práce a vyhrazených technických zařízení provedly oblastní inspektoráty práce 605 kontrol příčin a okolností pracovních úrazů. Dále oblastní inspektoráty práce vydaly 1 734 vyjádření k projektovým dokumentacím staveb, určených pro užívání ve veřejném zájmu nebo jako pracoviště fyzických osob, a účastnily se v 1 009 případech kolaudačních řízení staveb.
22. 4. 2021
Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví č.j. MZDR 47828/2020-16/MIN/KAN ze dne 1.3.2021, ve znění mimořádného opatření č.j. MZDR 47828/2020-21/MIN/KAN ze dne 5.3.2021 a ve...
Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví č.j. MZDR 47828/2020-16/MIN/KAN ze dne 1.3.2021, ve znění mimořádného opatření č.j. MZDR 47828/2020-21/MIN/KAN ze dne 5.3.2021 a ve znění mimořádného opatření č.j. MZDR 47828/2020-22/MIN/KAN ze dne 15.3.2021, vydaná v souladu se zákonem o ochraně veřejného zdraví, uložila zaměstnavatelům povinnost zajistit testování zaměstnanců na přítomnost viru SARS-CoV-2, antigenním testem prováděným poskytovatelem zdravotnických služeb či testem prováděným laickou osobou na pracovišti.
14. 4. 2021
Vyjádření Ministerstva zdravotnictví ČR k provádění vstupních, periodických a dalších pracovnělékařských prohlídek ve vztahu ke krizovým opatřením vlády č. 1049, č. 1291,...
Vyjádření Ministerstva zdravotnictví ČR k provádění vstupních, periodických a dalších pracovnělékařských prohlídek ve vztahu ke krizovým opatřením vlády č. 1049, č. 1291, č. 54, č. 137, č. 206 od 27. února 2021, a po skončení nouzového stavu dne 12. dubna 2021.
13. 4. 2021
Inspektoři z oblastních inspektorátů práce budou vypomáhat krajským hygienickým stanicím kontrolovat dodržování protiepidemických opatření ve firmách. V současné době jde o 59...
Inspektoři z oblastních inspektorátů práce budou vypomáhat krajským hygienickým stanicím kontrolovat dodržování protiepidemických opatření ve firmách. V současné době jde o 59 inspektorů, ale jejich počet se ještě může navýšit. Zároveň i nadále trvá personální výpomoc Státního úřadu inspekce práce krajským hygienickým stanicím pro potřeby trasování lidí, kteří přišli do kontaktu s nakaženými nemocí COVID-19. Celkově je v současné době tímto způsobem zapojeno už více než 340 inspektorů práce.
8. 4. 2021
Úřad práce připravil projekt Outplacement, který je určen pro zaměstnavatele i zaměstnance se záměrem pomoci zmírnit dopady snižování počtu zaměstnanců, hromadného propouštění...
Úřad práce připravil projekt Outplacement, který je určen pro zaměstnavatele i zaměstnance se záměrem pomoci zmírnit dopady snižování počtu zaměstnanců, hromadného propouštění nebo odchodů zaměstnanců z různých důvodů ze zaměstnání.
25. 3. 2021
Právě vychází Zpravodaj SÚIP ve kterém se mimo jiné dočtete o tom, jak funguje spolupráce se zahraničními orgány prostřednictvím Systému pro výměnu informací o vnitřním trhu...
Právě vychází Zpravodaj SÚIP ve kterém se mimo jiné dočtete o tom, jak funguje spolupráce se zahraničními orgány prostřednictvím Systému pro výměnu informací o vnitřním trhu (IMI), dozvíte se o zkušenostech z kontrol rovného zacházení a zákazu diskriminace či jak bezpečně postupovat při manipulaci s břemeny. Aktuálnímu tématu pandemie covid-19 se věnuje článek o spolupráci s Úřadem práce ČR při provádění společných kontrol v rámci programu Antivirus 2000 a věříme, že zaujme i článek o nejčastějších dotazech a reakcích zaměstnavatelů na ochranu dýchacích cest v souvislosti s epidemií covid-19.
18. 3. 2021
Zaměstnanci všech oblastních inspektorátů a centrálního Státního úřadu inspekce práce prošli v minulém týdnu antigenním testováním na covid-19. Vše proběhlo hladce, bez...
Zaměstnanci všech oblastních inspektorátů a centrálního Státního úřadu inspekce práce prošli v minulém týdnu antigenním testováním na covid-19. Vše proběhlo hladce, bez zbytečných prostojů a hlavní poděkování patří Úřadu práce, který nám testování umožnil. V testování budeme pokračovat pravidelně jednou týdně, pokud se vláda nerozhodne pro častější frekvenci či tuto povinnost nezruší. Samozřejmě i nadále dodržujeme epidemická nařízení vlády a doporučujeme veřejnosti upřednostňování písemného, elektronického či telefonického kontaktu s úřadem ve všech případech, kdy je to možné.
15. 3. 2021
Od 1. března 2021 mohou firmy využít testování na covid-19 bez zdravotníků, tzv. samotestování. Ministerstva průmyslu a obchodu a zdravotnictví připravila k samotestování...
Od 1. března 2021 mohou firmy využít testování na covid-19 bez zdravotníků, tzv. samotestování. Ministerstva průmyslu a obchodu a zdravotnictví připravila k samotestování stručného průvodce. Nadále platí, že pokud to je možné, využívá se k testování síť POC antigenních center, v nichž je vyšetření plně hrazeno z veřejného zdravotního pojištění. Odkaz na Průvodce samotestováním ve firmách naleznete ZDE.
4. 3. 2021
Dne 26. února 2021 vydala vláda České republiky usnesení č. 206 o přijetí krizového opatření. Toto usnesení blíže specifikuje oblast pracovnělékařských služeb za nynější...
Dne 26. února 2021 vydala vláda České republiky usnesení č. 206 o přijetí krizového opatření. Toto usnesení blíže specifikuje oblast pracovnělékařských služeb za nynější doby trvání nouzového stavu, a to především možnost využití čestného prohlášení ve stanovených případech či možnost neprovádění periodických prohlídek. Ochrana zdraví zaměstnanců při práci spadá do kontrolní působnosti Ministerstva zdravotnictví a orgánů ochrany veřejného zdraví (hygienických stanic), na jejichž stránkách nalezete více informací k ochraně zdraví při práci při epidemii covid-19. Pro více informací doporučujeme sledovat stránku Ministerstva zdravotnictví v sekci Pro zaměstnavatele a zaměstnance.
27. 2. 2021
Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví (ÚNMZ) zpracoval odbornou publikaci „Průvodce základy regulace osobních ochranných prostředků a zdravotnických...
Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví (ÚNMZ) zpracoval odbornou publikaci „Průvodce základy regulace osobních ochranných prostředků a zdravotnických prostředků“ s cílem zvýšit povědomí o správném uvádění výrobků na trh.
24. 2. 2021
Informace Ministerstva zdravotnictví k možnostem testování zaměstnanců společností sídlících v České republice na přítomnost onemocnění covid-19 prostřednictvím POC antigenních...
Informace Ministerstva zdravotnictví k možnostem testování zaměstnanců společností sídlících v České republice na přítomnost onemocnění covid-19 prostřednictvím POC antigenních testů hrazených z veřejného zdravotního pojištění naleznete na webových stránkách Ministerstva zdravotnictví České republiky ZDE.
16. 2. 2021
S účinností od 15. února 2021 (včetně) se úřední hodiny Státního úřadu inspekce práce a všech oblastních inspektorátů obnovují v původním rozsahu, tedy v pondělí a ve...
S účinností od 15. února 2021 (včetně) se úřední hodiny Státního úřadu inspekce práce a všech oblastních inspektorátů obnovují v původním rozsahu, tedy v pondělí a ve středu: 8,00–17,00 hodin, v úterý, čtvrtek a pátek: 8,00–14,00 hodin. SÚIP i nadále doporučuje veřejnosti upřednostňování písemného, elektronického či telefonického kontaktu s úřadem ve všech případech, kdy je to možné. Úřední hodiny pondělí, středa: 08,00–17,00 úterý, čtvrtek, pátek: 08,00–14,00
15. 2. 2021
Za zvýšených protiepidemických opatření proběhly ve dnech 2. a 3. února 2021 v prostorách Státního úřadu inspekce práce v Opavě závěrečné inspektorské zkoušky, které...
Za zvýšených protiepidemických opatření proběhly ve dnech 2. a 3. února 2021 v prostorách Státního úřadu inspekce práce v Opavě závěrečné inspektorské zkoušky, které úspěšně složilo celkem 6 nových inspektorů ze čtyř oblastních inspektorátů práce. Všichni dostanou osvědčení o absolvování a budou jim vydány inspektorské průkazy. Nejvíce nových inspektorů, celkem 3, posílí Oblastní inspektorát práce pro hlavní město Prahu.
11. 2. 2021
Opava – Desítky inspektorů Státního úřadu inspekce práce od poloviny prosince loňského roku posílily řady krajských hygienických stanic a pomáhají s trasováním lidí, kteří...
Opava – Desítky inspektorů Státního úřadu inspekce práce od poloviny prosince loňského roku posílily řady krajských hygienických stanic a pomáhají s trasováním lidí, kteří přišli do kontaktu s nakaženými nemocí COVID-19. Současnou náplní práce inspektorů je telefonicky obvolávat všechny osoby, které nakažení nahlásili, protože s nimi byli v kontaktu, nařídit jim karanténu a objednat je na testy.
11. 1. 2021